Saturday, December 12, 2009

Julekalender!


Har jo glømt å skryte av julekalenderen min! Fikk den av søss i bursdagspresang :D Var kalender fra og med bursdagen min og helt til juleaften! Er ikke så mye igjen av den nå, damen ;) Har hengt opp alle gavene untatt juleaftenpakka (derfor det er en mindre i forhold til datoen i dag, JEG HAR IKKE JUKSA!!!), for da er jeg jo ikke her. Den er pakka ner sammen m alle tinga jeg ska ha med hjem, for drar hjem på lillejulaften. Bare 11 dager til, gleder meg til å hjem!! :D
Her er noen av tinga jeg har vært så heldig å få i kalenderen :)

Var litt morsomt at jeg fekk hairextensions i pakka den dagen det falt meg inn å kløppe panneluggen selv :P

Må også vise fram skapdøra mi, for jeg liker den. Smiler hver gang jeg ska inn i skapet (/badet mitt), for da ser jeg de koselige bildene. Saavne.


UGLEVOTTER!
Også litt skryt til slutt! Jeg har strikka votter! Og jeg fekk det til! På nestførste forsøket!! (Strikka først en, men følgte oppskrifta så slavisk at når jeg hadde kommet til toppen og felt av så var det ikke plass til fingrene mine i forhold til tommelen, så derfor gadd jeg ikke strikke tommel også kasta jeg den. Så derfor ville jeg strikke noenn andre med uglemønster istednefor :) Er fine fine ugler på, fikk til flettemønsteret, selv om jeg aldri har fletta før!! :D
Kjempestolt over at jeg fekk det til! Trudde mønsteret kom t å bli litt større, så blei litt langt nere mot håndleddet, men det er det jo ingen som vet så lenge jeg ikke sier det til noen. Har ikke helt bestemt meg for om jeg vil ha de selv eller om jeg vil gi de vekk ennå. Hvis det er noen som ønsker seg, erre bare å si fra, for nå kan jeg strikke votter!! :D


Hvis noen lurer på mønsteret jeg har brukt på de, her erre:

Uglebord:
Omgang 1: 2 vrange, 2B2, 2F2, 2 vrange
Omgang 2 – 8: 2 vrange, 8 rette, 2 vrange
Omgang 9: som omgang 1
Omgang 10: som omgang 2
Omgang 11 – 12: 2 vrange, 1 rett, 2 vrange, 2 rett, 2 vrange, 1 rett, 2 vrange
Omgang 13 – 14: som omgang 2
Omgang 15: som omgang 1
Omgang 16: som omgang 2

Mønster fant jeg på http://www.tostrup.net/blog/ , men har gjort litt om på det for å passe på vottene mine. Tusen takk for mønsterlån!

5 comments:

  1. uglevotta ja takk ;)Dei var lekker. Eg byrja å strikke ein vott ein gang men så er eg ikkje så flink på mønsterstrikk med fleire fargar så dei vart så trang, så eg gav opp.

    ReplyDelete
  2. Jeg ønsker meg! Men jeg har mye større hender enn du da...har forkjølasyken i dag, så er litt slapp. Men har lagt ut bilder av julegave på sykroken. Har satt på film for ungene og gitt dem pinner, sånn at jeg kan laxe litt med pc`en =P

    ReplyDelete
  3. Ida: Måtte DU gi opp på votter? Wow, da er jeg jo skikkelig god da! :p

    Une; De er jo litt tøyelige da, er jo strikka :P Du kan prøve de når jeg kommer hjem om ELLVE dager! :) Gleder meg bare litt til å komme hjem, liksom.. :P

    ReplyDelete
  4. Fiiine votter!!! Vil ha! Herlighet asså.. er det noe håndarbeid du IKKE kan? :)
    Og så snill søsse du har!
    Kriss

    ReplyDelete
  5. Hehe, det finns jo ting jeg ikke har prøvd da :P Trur jeg er litt sånn bipolar, bare at jeg alltid er oppe og ikke nere. De har jo sånne perioder som de har all mulige slags store prosjekter og ting som de ska gjøre, også begynner de på det og kommer halvveis før de begynner på noe annet. Det er litt meg i et nøtteskall. Så fort jeg har finni ut at jeg har klart prinsippet vil jeg liksom prøve no nytt :P Så kanskje jeg er polar, og ikke bipolar? :P

    Ja, søsse min er beste i verden :D
    Kanskje det blir votter på deg etterhvert da, til neste år ellerno. Nå som jeg har klart det så er det litt kjedelig å begynne på nye med en gang. Men kanskje jeg kan gjøre det i jula. Ja det kan jeg. Det tror jeg jeg vil. Farve?

    ReplyDelete