Monday, February 28, 2011

Ønskeliste

Jeg begynner å bli utrolig utålmodig på å komme vekk fra Kongsberg. Først og fremst fordi jeg er så gira på å få meg mitt eget sted nå. Egen leilighet skal bli sååå deilig etter å ha delt bad, kjøkken og stue med andre. Heldigvis har jeg hatt hatt eget bad det siste året, men lengter fremdeles etter noe eget. Har det ikke så pent i rommet i KB nå. Fant ut at jeg bare skulle ta med det mest nødvendige når jeg flyttet sist, i og med at jeg ikke kom til å bo der så veldig lenge. Det stemte på en prikk, oppsigelsen er levert, og jeg flytter ut før 1. mai. 

I første omgang blir det å flytte hjem til mor. Jeg har nok ikke så mye å gjøre i begynnelsen med mindre jeg får noe jobb i nærheten, så da blir det å hjelpe min sykelige mor (hun har operert den ene skulderen, så den er veldig vond. Men håper jo den blir frisk til jeg kommer hjem!) litt i huset, kanskje jobbe litt hvis det trengs på de to jobbene jeg hadde i sommer, og nyte vårsola. 
Har planer om å få gjort en del hobbyting også.

Frem til da prøver jeg å gjøre litt skolearbeid, men det blir også litt dagdrømming om hvordan jeg skal ha det i min nye bostad, hvor nå enn det blir. Her er noen av tinga jeg synes er kule:


Denne er å fåes tak i her. Mye annet kjekt å ha på denne siden også! 



Begge disse er fra Lagerhaus, en helt FANTASTISK svensk butikk. Skal du til Sverige? Liker du farger, og litt kitch? Dra innom denne butikken, du kommer ikke til å angre!! På hjemmesiden står det hvor de har lokaler. Uheldigvis oppdaget jeg ikke denna butikken før jeg hadde flytta hjem fra Stockholm :( Men det hadde nok blitt mere å flytte på hvis jeg hadde oppdaget den før! De har utrolig mye mer fint, men jeg kan nesten ikke legge ut bilde av alt i butikken :P



Disse fine sakene er fra designtorget. Var mye der da jeg bodde i Sthlm, men det er jo en hvertfall på Oslo S, og sikkert andre steder i Norge og? Den øverste pipen synes jeg er helt fantastisk. Så enkel og så fin. Den blir garantert en del av mitt hjem i fremtiden :) De har den i flere farger også. Den nederste er en lysestake jeg synes er kjempefin. Vet ikke hvor godt den passer inn i mitt hjem, men jeg syntes den passet veldig godt hos mor, så da fikk hu den i julegave =)

/I don't bother to translate all of this today.. But I'll give you this: http://translate.google.com/translate?js=n&prev=_t&hl=no&ie=UTF-8&layout=2&eotf=1&sl=no&tl=en&u=http%3A%2F%2Finside-my-crazy-head.blogspot.com%2F&act=url :P

3 comments:

  1. Hihi, masse fint :)

    Jeg har faktisk den lysestaken, elsker den. Og det er enda finere om man kjøper to(evt fler!) for de kan flettes inn i hverandre :)

    ReplyDelete
  2. Leiligheten din kan bli en liten oppdagelsesplass. Folk kommer til å vandre rundt å se på morsomme og fine saker :)

    ReplyDelete
  3. G: Kuult! =) Da er det ikke så dumt å gi det neste jul og, da haha :P

    K: Yeah, det blir kuuult! :D Ska blir masse rart! Men ikke så masse at det blir eplepsifremkallende å være på besøk hos meg, da :P

    ReplyDelete