Wednesday, February 23, 2011

Gullkorn fra barnemunn

Jeg besøkte jo søss for et par uker siden, og med 5 barn i hus blir det jo sagt endel morsomt. Synes nesten jeg må dele det med dere, de er jo så søøøte! :D

Jeg hadde vært og shoppa noen nye klær, blant annet en kjole som jeg holdt opp for å vise frem..
-Ja, den ser ut som den nesten passer.
A, 4år

-Hvorfor har du KJEMPEMASSE hår under armene, tante Line?
A, 4år
Må strengt tatt få slenge med at jeg hadde ikke KJEMPEMASSE hår under armene, jeg hadde kanskje gått 2 dager uten å barbere... :P

Vi så Dragetreneren med norsk tale, og de bruker jo forskjellige dialekter. Her var det en som snakka Bergensk..
-Hvorfor snakker de ikke norsk da?
L, 6år

Detta blei jo ikke sagt til meg, men søss fortalte at eldstemann sa dette da hun hadde laget middag en dag:
-Dette smaker snørr, men det går bra, for jeg eeeelsker jo snørr!
M, 6år
 Når/hvis han konfirmerer seg skal jeg kjøpe denna tskjorta til han fra http://www.kuletshirts.no/ :P

/I visited my sis a few weeks ago, and with 5 children in the house, you always hear some fun things! I really have to share this, they're so cute! :D

I had been out shopping, and bought a dress, amongst other stuff, that I held up for her to see..
-Yeah, it looks like it almost fits.
A, 4years

-Why do you have LOTS of hair under your arms, Aunt Line?
A, 4years
I have to throw in here, that I did not have LOTS of hair under my arms, I had gone perhaps 2 days without shaving ... :P 

We saw How to train your dragon with Norwegian speech, and they use the various Norwegian dialects. There also was a guy from Bergen, the west coast of Norway, who spoke.
-Why don't they speak Norwegian!? 
L, 6år

This wasn't said to me, but said my sis told me that her oldest said this when she had made dinner one day: 
-This tastes like snot, but that's okay, because I looove snot! 
M, 6år

5 comments:

  1. haha!! hadde glemt de kommentarene allerede, lurt å skrive det ned :)kakaduekos

    ReplyDelete
  2. :-)
    sånt er så lurt om jeg noen gang for barn så må du komme og rapportere
    :-)
    klem

    ReplyDelete
  3. hahahahaha fantastisk! Be søstra di fortsette å samle inn gullkorn. Vil gjerne høre mer.

    ReplyDelete
  4. Skriver ner alt jeg kan! :) I morgen komme søss på besøk med alle barna, så kanskje det kommer fler snart ;)

    ReplyDelete