Sunday, January 10, 2010

Veddemål

Nå sitter jeg her for å prøve å finne et bilde jeg kan ha her, men alt som skjer er at jeg får munnen full a vann.. Så vi driter i bildet, også forklarer jeg heller veddemålet!

Veddemålet, som jeg har inngått m Une, er om hvem som klarer å holde seg unna godteri lengst.
Taperen må kjøpe stoff til den andre for 500,-. Altså 500 NOK (måtte avklare om det gjaldt norske eller svenske ettersom Une fløtter t Sverige om et par mndr..) Og for å få mest for penga fant vi ut at stoffet sku kjøpast i Sverige ;)

Det er litt vanskelig å definere hva som gjelder som godteri, men generelt sett gjelder det "vanlig godteri" (smågodt, sjokolade osv), snacks (potetgull m.m.), brus, is, kake (er lov å spise litt for høflighet i bursdager og sånt, men ingen av oss er generelt så gla i kake), og akkurat nå kommer jeg ikke på noe mer.

Une får lov t å drekke cola zero (ettersom det ikke er noe sukker i, jeg får ikke lov, ikke at det har no å si, for jeg liker ikke cola), og jeg får lov å spise popkorn. Suns det er en grei deal jeg!

Veddemålet ble inngått fra 1.jan. 2010 (dæven, det var første gang jeg skreiv 2010, dere! Og det var andre! Litt vanskelig å ikke skrive to nuller etter hverandre, for det ligger så inngrodd!) kl 00.00 (men der fekk jeg jo skriv to nuller etter hverandre to ganger, så da tok jeg igjen for de to gangene ista!), altså akkurat når vi gikk inn i det nye året. Rakk ikke forberede oss så mye på det, heller, bestemte oss for det når vi åt nyttårsmiddag i 6tida, så i tida før kl 12 satt jeg og putta i meg så mange skumnisser og potetgull jeg kunne!

Det betyr at vi i dag har klart hele 10 dager uten godteri! Flinke vi er! :D
Lurer på hvor lenge vi klarer å holde ut jeg, vi er skikkelig godtesjuke begge to, men samtidig er vi jævli stae! Så det kan bli spennans.. Mest sannsynlig så kommer vi t å sitte sammen en dag om noen mnd og spise en bit godteri i munnen samtidig sånn at ingen av oss (egentlig blir det vel begge) taper.

Lykke til, Une, jeg veit vi kan klare detta kjempelenge! Føler meg ved godt mot nå, lurer nesten på om jeg ska gå for et helt år. Men jeg lover ingenting!! :p
Peace out

3 comments:

  1. Lykke til! Sjekk pa denne!
    www.photofunia.com

    ReplyDelete
  2. Haha, dritbra side! Ska jeg koooose meg med! :D

    ReplyDelete
  3. Ja, ender vel opp med at vi blie enige om en ordnings...men ikke på leeeenge enda! Truls er imponert over meg da, hehe! Har vel ikke gått uten sjokolade i 10 dager på 10 år ellerno =P Så sannelig var det på tide...

    ReplyDelete