Tuesday, January 18, 2011

Kongsberg

Yes, da var jeg på plass i Kongsberg! Kom hit seint søndags kveld. Var litt deilig å være tilbake i Norge, har tross alt ikke vært her siden august. Det første jeg gjorde når jeg kom over grensa var å svinge innom Statoil og kjøpe meg en baconpølse. Har savna ordentlige pølser! :D

Her har jeg tatt et dårlig panoramabilde av skoleveien min. Bruker kanskje ett minutt (blir litt forsinket av snøen..)

Ellers har jeg ikke rekt annet enn å kjøpe litt nødvendige ting her. Lite penger frem til stipend kommer (håper lånekassa får sendt ut gjeldsbrevet snart!!). Har heldigvis litt rom igjen fra da jeg var i Tallinn, så da blir det ikke så tråkig å dra i bursdag til lørdan. Men det blir ikke mye kultur på meg. Derfor kan jeg trøste meg med at jeg fant BATMOBILEN på tekniska museet i Stockholm da jeg var der med Kris :D 
/So I'm back in Kongsberg! Arrived late Sunday night. Twas a bit nice to be back in Norway, after al,lI haven't been here since August. The first thing I did when I came across the border was to swing by Statoil and buy me a bacon sausage. Have missed proper sausages! :D I have taken a bad panoramic image of how far I must walk to get to school every day. I use maybe one minute (the snow delays me a bit).

Otherwise, I haven't done much other than to buy some necessary things here. Little money until the grant comes (I still have to sign a letter they haven't posted yet..). I fortunately have some rum left over from when I was in Tallinn, so the b-day I'm attinding saturday is saved. 
I also posted a picture of me and the BATMOBILE! Found it at the technical museum in Stockholm when I was there with Kris :D

No comments:

Post a Comment