Saturday, January 22, 2011

Dagdrømmer

Det er ganske stille og rolig i Kongsberg for tiden. Den nye hybelen ligger vel en ca 20min fra byen, og når det er pisskaldt, som det er her i Norge på vinterstid, så er det ikke alltid det frister å ta turen inn der. Så mesteparten av tiden blir brukt på skole, se på håndballkamper og å plage Kristin og Siri. Og å sitte på PCn, selvfølgelig. Da blir det mye tid til dagdrømming om varmere steder. Som for eksemper Fraser Island, Australia, der jeg var med familien for 5 år siden..:

/It's pretty quiet in Kongsberg at the moment. The new dorm is just a about 20min from the city, and when it's piss cold, like Norway is in the winter, it's not always tempting to take that walk. So most of the time is spent in school, watching handball games and to harass Kristin and Siri. And sitting on my PC, of course. This gives me much time to daydream about warmer places. For example, Fraser Island, Australia, where I was with my family 5 years ago:

Jentetur til Kos, Hellas, sommeren 08 med Hanne..:
/Girls trip to Kos, Greece, summer of 08 with Hanne: 

Men jeg drømmer også om å se mere av Norge, som for eksempel da jeg besøkte Ingrid i Tromsø i 09..:
/But I'm also dreaming about seeing more of Norway, like when I visited Ingrid in Tromsø in 09:


Derfor har jeg funnet ut hva min nye hobby skal være. Planlegging av ROADTRIP 2011! Det har seg sånn at Sinead og jeg har finni ut at vi vil se litt mer av Norge (eller se Norge, for Sineads del). Har kommet frem til en rute som burde bli fin. Vi kjører først til Trondheim gjennom Gudbrandsdalen. Så kjører vi vestover. Det blir nok en tur innom Ålesund også, så blir det Bergen. Kommer til å kjøre Atlanterhavsveien. Har laget en grov skisse på hvordan det blir (her er også Stavanger med, håper vi rekker det også!):

/Therefore, I have found out what my new hobby should be. Planning Road Trip 2011! What happened was that Sinead and I talked about that we wants to see more of Norway (see Norway, for Sineads part). I have come up with a route that seems like a good one. First, we drive to Trondheim through Gudbrandsdalen. Then, we continue west. Maybe stop in Ålesund too, then we'll drive to Bergen. We will drive the Atlantic Road. I have made a rough sketch of how it will be (Stavanger is also plotted in there, hope we have time for that too!):


Så, hvis det er noen som vil være med så er det bare å sende en søknad, så skal jeg og Sinead behandle disse etter visse kriterier ;) Er det noen som er kjent i disse områdene, vær så snill å kom med hint og tips om MUST SEE ting på veien! Og om det er noen som bor i områdene, så si fra hvis dere vil ha folk på overnatting ;) Har allerede booka meg inn i Trondheim hos min kjære onkel og tante! Og til slutt vil jeg takke yndlingspappaen min som er så snill og låner bort bilen sin til eventyrlystne unge jenter! Supergla i deg!

/So, if someone wants to tag along, just send an application, and Sinead and me will review them according to certain criterias ;) Is there anyone who have been anywhere around these areas, please give us MUST SEE tips along the way! And if there are anyone who live in any of these areas, please speak up if you can have a couple of people staying there a night or so ;) I have already booked a lovely house in Trondheim for us, in the Aakre Castle! And finally I want to thank my favorite dad who is so kind and lend his car to adventurous young girls! Love you SO much!

6 comments:

  1. Dere kan få overnatte hos meg i Tønsberg :p Selv om Skien - Tønsberg kanskje er litt i korteste laget for en etappe. Ser dere vil kjøre over hardangervidda, da kan jeg virkelig anbefale et stopp i Dagali for en dukkert i numedalslågen. Rafting er kanongøy og numedalslågen er norges mest tekniske elv å rafte i. Så da veit dere det ;)

    ReplyDelete
  2. Æsj, glem det... Dere kjører jo feil vei! I-ikke Bergen - voss - eidfjord - geilo - dagali - kongsberg? Naturen i voss/eidfjordtraktene er jo helt fantastisk. Også kan dere jo stoppe ved vøringsfossen. Hol-Aurland er også et kjempepent stykke.

    ReplyDelete
  3. Vel, kanhende det blir den første ruta du skriver. Det er ikke helt gjennomtenkt og planlagt ennå. Og det er jo det som er det fine med roadtrip - selv om man har en viss rute, så MÅ man ikke følge den, og vi kan stoppe der vi vil og alt mulig! :D

    ReplyDelete
  4. Stavanger er bra om dere ikke har vært der før :D jeg digger stavanger og har bodd der ca et år uansett. Koselig by, storby så det er mye spennende butikker og den slags da. nydelige sandstrender om dere drar ut på "bygda". Severdigheter er vel ikke helt min spesialitet der, se hvor nokas-ranet var :P? alt i sentrum er i gåavstand fra de fleste hoteller i sentrum synes jeg, så bare å gå rundt i sentrum er morro synes jeg.

    Bare kjør rakt forbi haugesund og bruk dagene i stavanger heller :P jeg er faktisk vokst opp der og dere går virkelig ikke glipp av noe der. Er dere interessert i vikinghistorie er det jo en del severdigheter rundt omkring men ikke stort mer :P synes jeg da. savner virkelig ikke byen der etter 4 år på østlandet nå.

    bergen vil jeg kjempegjerne til en dag eller 5 selv, men da må man nesten ha litt mer penger :P

    ReplyDelete
  5. :-)
    Jeg må ta stammeråd med KK finne ut om vi skal være sammen eller ikke i påsken. Visst ikke kunne jeg godt tenke meg å joine fra Trondhjem tenker jeg.
    Er super god på vestlandet og har familie vi kan sove med:-)Jeg vet om masse morsome serverdigheter.
    Og vi bare må kjøre til Lærdal for å kjøre gjennom lærdalstunnelen.
    Jvi må snakkes?
    :-)
    klem fra vestlenndingen ;)

    ReplyDelete
  6. Vero: Ja, har hørt at Stavanger er veldig fint. Også har vi veldig løst t å sjekke ut prekestolen også! Har vært der en gang, men det var kongeparken i russetida, så det husker jeg ikke så mye av ;)

    Yndlingsvestlending: Jupp, du får gi meg videre beskjed <3

    ReplyDelete