Friday, January 21, 2011

Hey y'all!


Jeg ser det at det er faktisk noen som er innom bloggen min ibant. Det er morro :) Men skulle gjerne ønske at dere ga litt tilbakemeldinger. Alltid morsomt med kommentarer! Ser det er mange som skriver spørsmål og sånt i bunnen av innlegg, hadde det vært en ide for å få folk til å skrive kommentarer? Jeg skriver alle innleggene på norsk og engelsk for tida. Det er fordi jeg har blitt kjent med endel folk i Sthlm som ikke snakker norsk. Har finni ut at google translate ikke gir så mye mening alltid, så foretrekker å oversette selv :P Tunnelbanan ble blandt annet oversatt til tunnel banana :) Men synes dere det er veldig rotete med norsk/engelsk? Noen forslag til andre måter å gjøre det på, eller funker det bra?  



/I see that I actually have a decent amount of readers. And I like that :) But I would like it if you gave me some feedback. I like getting comments! I can see that there are many people who write questions and stuff in the bottom of the post, would that be a good idea to get people to comment? I write all the posts in Norwegian and English at the moment. That's because I've gotten to know some people in Sthlm who don't speak Norwegian. I noticed that Google translate doesn't translate things very well, so prefer to translate it myself: P Tunnelbanan (the metro) was translated to tunnel banana:P But do you think that it looks very untidy with Norwegian / English? Some suggestions for other ways to do it, or is it good as it is?

5 comments:

  1. Line!

    jeg innrømmer jeg er innmari dårlig til å skrive kommentarer, er innom hver dag for å se etter nye innlegg :)

    Hvordan er det å være tilbake?

    ReplyDelete
  2. Yay! Kommentar! :D Er godt å være tilbake i Norge, pølsene er så gode her! Bortsett fra at stipend ikke har kommet inn på konto, og at kb er tråkigt er det godt her :)

    ReplyDelete
  3. google translate er noe drit ja. Da er det bedre med slik du har det nå, og jeg synes du gjør det helt riktig: separate tekstfelt og gjerne annen skrift/farge/størrelse.

    Var innom en finsk blogg istad, hun skrev 1-2 setninger finsk, og 1-2 norsk, og 1-2 finsk/1-2norsk. Helt forferdelig, ingen forskjell på skriften!! Så separer det, det er kjempebra.

    Ang rare spørsmål så synes jeg ofte de bare tiltrekker seg "fjortisskommentar": "ja, nei, jeg og!" Ingen mening, ingenting som er interessant. Jeg unngår også ofte å svare på dem - pga jeg kommenterer innlegget generelt.

    ReplyDelete
  4. En innlagt kommentar:p

    ReplyDelete
  5. Innom ofte jeg og. Men ække like flink til å kommentere. Det er fordi den kommentar greia er hemma :-p
    Hilsen Hanne som ikke gidder skrive navn og bloggadresse hver gang :-p

    ReplyDelete