Sunday, February 7, 2010

Line tester - DIY Falafel!

Jeg var innom på Meny og handla litt i går sammen m Åse. Sia hu er allergisk mot alt som går å være allergisk mot stod vi og kikka litt i "fri for" hylla. Jeg fant meg en falafelmix, og tenkte at det kan det være morsomt å prøve! Og det var det. Here comes it!
Step1: Hell pulveret i en bolle, putt oppi 1,7dl vann og la trekke i et kvarters tid. (Bilde a pakka der og, hvis dere vil prøve sjøl=)
Step2: Rull sammen til små baller og stek de i olje. Det stod minimum 2cm med olje, trur jeg brukte kanskje en halv cm, og de blei gode fordetom! (Når de ser brune og ferdige ut legges de på tørkepapir så olja trekkes ut!)

Step3: Server sammen med for eksempel ris, salat, paprika og saus. (Det er godt å ha saus/aioli el, spesielt hvis du spiser med ris, for risen er tørr, og falafel er jo litt tørt det og)

Utrolig lettvint og kjapt å lage! Ska definitivt lage det til Mon(veggis) og Kris(hobby-veggis) en gang! Kan ikke si jeg har spist falafel så mange ganger, dette var vel tredje gangen, så kan vel ikke akkurat gi en ekspertuttalelse om smaken. Men jeg suns de var veldig gode, og definitivt verd å gjenta!
Husker ikke om jeg har gitt terningkast før eller om jeg har gitt poeng der 10 er best jeg? Jaja, da begynner vi med terningkast fra nå uansett!

Veldig fornøyd med produktet og prisen (30ish kr på meny), og vil derfor gi falaflene terningkast:

3 comments:

  1. Snuppa;) falaffel er kjempe godt i pita brød.
    :P
    klem

    ReplyDelete
  2. Det må jeg prøve plutselig! Falafel er jo namme. Men får ikke åpna den fila du sendte meg jeg...

    Uansett nå blir jeg borte litt. Tuss skal på jobb så jeg må bort til svigers og ungene. Har malt det siste døgnet, er i grunn ganske trøtt, men må male igjen i kveld - MALING ER KJEMPEMORRO!!! =P

    ReplyDelete
  3. iiih! nam nam nam! du kan lage både dette og smoothie og annet deilig nårsomhelst! :D stoler på kokkekunstene dine ja.

    Ganske rart at du testet dette.. For søss å jeg diskuterte i forgårs om å spise dette. Nå skal vi hvertfall spise det! mm. takk for inspirasjon :) Kris, the hobby-veggis :D

    ReplyDelete