Friday, February 26, 2010

Hattivatti

Jeg har alltid likt Tove Janssons Mummitrollet, og når jeg fant 'Den store Mummiboken' på mammutsalg var det ikke noe å tenke over engang. Yndlingene mine i fortellingene har alltid vært Stinky, Lille My og selvfølgelig Hattifnattene (Hattivatti på orginalspråket, finsk). Etter å ha lest noen av historiene i boka blir jeg bare mer og mer forelska i hattifnattene. Lurer på om jeg kan få lurt de inn i en tattovering på noen måte?  
(Første bildet her er egentlig feil, for de er aldri i partall! Thats a funnyfact for ya!)



Og se på alle de her da! Alle driver å samler på serviser og greier, lurer jammen meg på om jeg ska ønske meg mummi jeg! Til bryllup og sånt. Istedenfor sånna kjedlige.. Hmm, ja, det vil jeg! (Synd det er lenge t bursdag/jul!)
Lurer på om jeg klarer å sy meg en sånn en selv? Det burde jeg jo, ser jo ikke all verdens vanskelig ut! New mission! :D

1 comment: