Sunday, November 22, 2009

A wee bit nerdy, you say?


Okei, så er det kanskje litt nerdete, men syns det er litt kult å ha bilde av min egen retina. Eller netthinne da, som dere vanlige mennesker sier :p
Jeg har vært med på et OCTprosjekt på skolen der en dame har tatt bilder inni øyet mitt for å måle tjukkelsen på netthinna mi og sett på åpninga der synsnerven går ut av øyet (den blinde flekk) som du ser på bildet. Litt morsomt å være prøvekanin på forskjellige ting, lærer litt nytt og blir litt facinert av alle rare duppedingser.

Og apropo duppedingser så har jeg kikka litt rundt etter ny mobil.. Som endel har erfart/irritert seg over, så holder min kjære gamle HTC touch cruise på å ta kvelden. Det er mikrofonen som trøbler, til min store fortvilelse. Men det er ikke stort annet å gjøre enn å klikke seg om etter en ny en. Er litt som med mannfolk det der igrunn, trist at den ene forsvinner, men utrolig morro med en ny en!
Spesielt hvis den nye er mye finere og bedre enn den forrige, og det trur jeg kanskje jeg har finni. Mobil altså, ikke mannfolk.
Den nye kjærligheten er Nokia N97 Mini;

Til min store sorg ligger herligheten et par tusenlapper over det jeg er villig (les. har råd til) å betale for en mobil. Lurer litt på om jeg skal bestille meg en LG GW520 istedenfor;

Prisen ligger et par tusenlapper under den andre, men den er jo ikke like bra da (og heller ikke like fiiin..).
Her er det store spørsmålet: Trur dere Nokia'n blir noe særlig billigere etterhvert? Utpå nyåret kanskje? Skal jeg leve i håp om det mens mine kjære foreldre og venner ergrer seg grønne over at de ikke hører hva jeg sier? Eller er det fånyttes å vente, kanskje jeg bare burde kjøpe LG'n med en gang? Men tenk om jeg kommer til å angre! Liker å prøve mobiler før jeg kjøper de jeg, men de har ikke LG'n på noen butikker, får bare tak i den på nett.

Noen som kan hjelpe meg med valgets kvaler?

4 comments:

  1. Øyet ditt minnet meg om Vebjørn Sands antarktiske malerier =D Øyet ditt, et lite kunstverk...

    Gleder meg til onsdag! Har du forresten klart å la være å åpne på presangen du fikk med deg?! Bare 3 dager igjen nå!

    ReplyDelete
  2. Det øyet ditt ser ut som et nattbilde av noen fjeller som speiler seg i vannet.. fint :)
    og hvorfor skal du alltid ha så sinnsykt dyre og fancy mobiler? haha du asså. duppeditt-girl. kanskje du får til jul! ville venta jeg :)..får ikke av meg altså. selv om det virket som jeg prøvde å hinte til det. niks!
    kris

    ReplyDelete
  3. Jupp, jeg er et kunstverk i meg selv! Litt abstrakt noen ganger bare..

    ReplyDelete
  4. Og forresten, June, så har jeg klart å holde meg unna! Ute av syne, ute av sinn vettu! :)

    ReplyDelete