Monday, May 19, 2008

Haha

Må ha litt humor og, og ikke bare dårlige nyheter i dag, så her kommer det litt som får deg til å dra på smilebånda.


Noen ganger er det greit å lære av andres feil..

Her erre leger som forteller om noen spesielle pasienter de ikke glømmer med det første.


1) Hjertestoppende sex– Jeg glemmer aldri da ambulansen dukket opp med et sløvt, ungt par. De hadde bestemt seg for å ta en kjapp en i bestemorens kjeller, mens hun var ute og handlet. De hadde funnet noe de trodde var glidemiddel i medisinskapet hennes. Dessverre var det ikke glidemiddel, men nitroglyserin som kan føre til at blodtrykket synker drastisk. Da bestemoren kom tilbake, fant hun paret liggende bevisstløse oppå hverandre i nettoen. Heldigvis kom paret seg etter at ambulansepersonellet ga dem oksygen og væske.


2) Når enden er god ...– En mann dukket opp på legevakten en natt. Da han ble bedt om å forklare hva problemet var, tok han ut en sexleketøy-katalog fra bagen sin og pekte på en lang gjenstand. Alt jeg klarte å si var: "Vel, vi får se om vi klarer å få den ut igjen ..." Deretter måtte jeg forlate rommet for å le litt for meg selv på kontoret.


3) Kanskje ikke det beste skjulestedet– En hysterisk dame kom løpende inn på akuttmottaket. Hun hadde nettopp kranglet med kjæresten sin, mens de hadde sittet i en parkert bil. Hun hadde visstnok blitt så sint at hun hadde tatt bilnøkkelen ut av tenningen og dyttet den opp i underlivet sitt. Damen var nemlig fast bestemt på at ikke kjæresten skulle få kjøre hjem! Problemet var bare at hun ikke klarte å finne nøkkelen igjen. Jeg fant den heller ikke, og konkluderte med at den måtte ha falt ut på veien hit.


4) Upraktisk sexleketøy– Jeg fikk beskjed om å ta imot en pasient med magesmerter. Det viste seg at vi hadde gått i klasse sammen på videregående. Hun ble ganske sjokkert da hun så meg. Hun måtte nemlig forklare at noe hadde "satt seg fast" der nede. Noen timer tidligere hadde hun varmet opp en frossen pølse i mikroen. Men "sexleketøyet" hadde blitt såpass varmt under oppvarmingen at det hadde knekt inni henne. Jeg fjernet pølserestene, mens jeg så for meg at hun ikke kom til å snakke stort til meg på neste reunion.


5) Sprelsk sprettball– Et ungt par kom inn med følgende historie: Under akten hadde jenta funnet frem en gummiball og dyttet den inn i gutten. De fikk ikke ut ballen ..., ikke vi heller! Mens vi ventet på en kirurg, begynte gutten å hoste. Han hostet så kraftig at ballen føyk ut av ham og spratt litt frem og tilbake før den traff beina til kirurgen som kom inn døren.


Haha, fekk meg i bedre humør hvertfall :P

1 comment:

  1. å takk snuppa! der fikk du meg å bra humør også. herregud så mange gærne folk. bra vi er helt normale. ..

    ReplyDelete