Saturday, May 3, 2008

Badstu-fylla



Ja, da har jeg prøvd det og, sitte i badstu og drekt :P
Det var morro det, men blei litt i det varmaste laget når varmegradene nærma seg 70. Men jeg holdt ut! På øverste hylle, tilogmed :P
Det blei bare meg og Kris som drakk da, men Gerdis var der, og et par jenter t jeg ikke aner hvem er. Det var morro. Vi løp ut og bada i et badebasseng, det var kaldt vann!, godt å¨komme inn i badstua igjen etter det! Men var godt å kjøle seg litt ner. Det morsomme var at bassenget stod på utsiden av vinduet t de som eier det, også så vi plutselig at de satt der og spiste middag :P
Etter å ha kalddusja oss litt og prøvde å bli kvitt rødfargen i trynet stakk vi ner på "byn" i Bø. På Nabo'n. Der varre morro, dansa og slo oss løs. Var en tur på XO og, der varre no konsert med no bygdeband som jeg aldri har hørt om før, men var morsomt å danse der og greier :)
Gikk hjem etterhvert, og havna på rommet t Kris med et par andre folk, der satt vi og så på hele kaptein sabeltann og skatten i kjuttavika. Trur jeg snorka litt innimellom da, men bæjla ut på sangane hvertfall :P

Må si at servicen i Bø var litt dårlig da, bussen var gørrforsinka pga mye trafikk, så jeg var dritsulten og gleda meg t å komme hjem t Kris og spise lasagne. Men stod den klar? Neeeeida! Og hvem måtte lage den? Det var meg det :P Selvfølgelig. Hu treiga hadde vel bare sitti og surra fram t jeg kom :P

På søndan blei jeg vekt med en koselig samtale;
Ringring!
L - "Hallo...?"
Pappa - " Hei det er pappa her! Mamma har vært på sjukehuset i natt hu"
L - "WTF?"

Hu hadde tryna ner trappa hos tante og brekt ribbeinet. Stakkar mamman min!
Heldigvis gikk det ikke værre!
Etter at jeg hadde snakka med paps en stund gikk Kris og henta restelasagne t oss, også åt vi det mens vi så på et par friends-episoder. Så sovna vi igjen, og våkna ikke før klokka var 4 :P
Da kledde vi på oss og fekk ordna oss litt, så tok vi oss en laaang gåtur rundt i Bø. Det var godt det. Var deilig vær, varmt med litt duskregn. Vi fant masse froskeegg og sånt, de var skikkelig ekle, noen av de så ut som øyer. Vi satt og poka på de en stund, og blei skuffa når ingen frosker kom for å redde de. Så gikk vi videre, også måtte jeg forte meg til bussen. Så måtte jeg hjem t Tønsberg igjen :/

1 comment:

  1. hahah :D Sitte å poke på froske egg.. Jeje. Det er gøy på landet! Og ikke klag på at ikke middagen var ferdig jente! Du vet godt at jeg hadde vaske å styra, og lasagnen hadde sikkert ikke blitt så digg om jeg hadda laga den. Du er jo nesten kokk vettø.

    Du glemte å skrive at du driver å spooner venninner i søvne :D

    ReplyDelete