Sunday, April 27, 2014

Pipiwai Trail

En av de tinga jeg gleda meg mest til før vi dro, var The road to Hana og Pipiwai Trail. Og det levde opp til forventningene! The road to Hana er en 11mil lang svingete, smal vei gjennom regnskogen. Med 617 svinger og 56 broer sier det seg selv at det er en mektig opplevelse. Noe som absolutt anbefales! Vi hadde jo Mustangen, noe som kanskje ikke var rette bilen på de smale veiene. Vi hadde ikke så mye bruk for at det var cab heller, som sagt regnskog, og med vår flaks regna det begge veier. Det gjorde også at det var litt eklere å kjøre. Men det satte ingen demper på opplevelsen :)
Vi hadde ganske flaks alikevel, når vi kom forbi Hana og inn i Haleakala nasjonalpark var sola framme, og det kom ikke en dråpe mens vi gikk Pipiwai trail. Gåturen er ca 6,5 km lang, hvis jeg husker rett, med ca 200m stigning. Ganske grei tur, ikke veldig krevende. Men på grunn av luftfuktigheten og varmen blei vi (les: Kim) ganske svette alikevel.

En av mange fosser på veien

Skilt? Hvor? Det har vi ikke sett..

Det var også et fantastisk stort banyantre der, men bildet gir det ikke rettferdighet!

Man får et lite inntrykk av hvor stort det er, men det er ikke noe mot hvordan det er i virkeligheten!

Enda en foss :)

Mye av stien gikk også gjennom bambusskog, jeg visste ikke at de vokste og blei så store

Mye av stien var også plankelagt


Waimoku falls, målet for turen 

Definitivt verdt turen!

På vei hjem ble det tåke/regn igjen


Fantastiske veier 

Da har jeg lagt ut bildene fra første uka på Hawaii, så det er bare å vente i spenning på de to siste ukene ;)
Ses plutselig!

1 comment:

  1. Jeg gleder meg til fortsettelsen. Fine bilder dere tar

    ReplyDelete