Tuesday, April 15, 2014

Hawaii - I miss you!

Det er under 2 døgn siden vi kom hjem fra ferie, og allerede er jeg klar for å dra tilbake! Vi var 2 uker på Hawaii og en uke i SF, så jeg kommer til å dele opp bildene i forskjellige innlegg slik det passer seg. Det blei MANGE bilder nemlig, men dere skal få se de aller aller fineste ;)

Første stopp på turen var Honolulu, Oahu, der vi hadde to hele dager. Vi fikk smaken på sand, sol og varme. Her er Kim på vei ut for å teste vannet på Waikiki, første badet i ferien =)


 
Det er faktisk også veldig populært med shave is på Hawaii, og alle sier de har den beste, største osv. De var digre, og umulige å spise opp! 


Litt sightseeing blei det også tid til. Vi tok oss en tur til Pearl Harbor for å se USS Arizona Memorial og USS Missouri. Det var sterke inntrykk, lærerikt og interessant.
Her er vi med USS Arizona Memorial i bakgrunnen. 

De har bygd en minnehall over det forliste skipet.. 

Nesten hele skipet ligger fremdeles under vann, man kan skimte deler av det i havoverflaten. Her sett gjennom mine polariserte Maui Jims. 1117 av mannskapet på 1511 døde under bombingen og mange ligger fremdeles her, kapslet inn i skipet.

 Vi var også på guida rundtur på USS Battleship Missouri, som er gjort om til museum. Utrolig stort skip, hadde jeg tjensestegjort her hadde jeg nok gått meg mye vill! Det er en hel labyrint av ganger, rom og haller inni skipet.

Them big guns

Det var nok koselig å bo her ja. Skikkelig intimt. Tre  høyden, fire i bredden. Alt du eier og har i plassen under madrassen..

Kim syntes dette var det verste på skipet, at folk var til tannlegen mens de var på det åpne hav, med bølger, bomber og what not. Han grøste og gikk fort videre herfra.

Mye å utforske, spennende ;)

Capt'n Johansson on duty!

Det var det for i dag. Nå må jeg komme meg på jobb. Gled dere til neste del, da blir det Maui, med sol, snorkling og masse fine fossefall! :)


1 comment:

  1. Fine bilder, fin feri ser det ut som. Gleder meg til neste episode. Fra mams

    ReplyDelete