Sunday, March 6, 2011

"Det fins verre mat i verden enn raspeballer."

Det er mange somm ikke er enig. Selv elsker jeg raspeballer, eller kompe, som vi kaller det hjemme. Det er nok noe man må være vant med fra barnsben av, hvis ikke jeg hadde vært det hadde jeg helt sikkert ikke turt å smake!


"Bacon is the candy of meat" og passe ypperlig til kompe! Nam!
Etter at vi hadde bilet en søndagstur ble det vafler med smør og sukker =)
Fikk sokker av mamman min. De er det flinke bestan min som har strikka 8)
/On the top picture you can see some traditional Norwegian food. I've tried to translate it, but haven't found anything similar. It's grated potatoes, mixed with powder and salt, and boiled. Sometimes with bacon inside. We prefer to fry the bacon on the side. In the western part of Norway they use it like a sidedish with sausages and sauerkraut. We eat it with melted butter and sugar. Yeah, sounds good, doesn't it?! Mom made waffles for dessert, just so we could eat some more sugar :P 
The socks is knitted by my grandma =)

4 comments:

  1. Namnam, har hatt lyst på potetball ei stund no, men har ikkje fått laga det enda. Bra med kjøtt vedsida av og sirup på ;)

    ReplyDelete
  2. Nam! Vi kaller det også kompe, men har aldri spist det med sukker til. Bare salt og kålrabistappe ellerno (selv spiser jeg bare kompe+salt da). Og de er nesten bedre dagen etterpå, kuttet i skiver og stekt i panna! :D

    ReplyDelete
  3. Hm, kanskje det er kålrabistappe som er vanlig da, og ikke surkål. Haha :P Stålkontroll!
    Ja, er helt enig i at den er best dagen etterpå, da er det liksom ikke så seigt :P

    ReplyDelete
  4. Syns det er godt begge dagene jeg, men veldig forskjellig......rart når det er samma maten.

    ReplyDelete