Sunday, March 27, 2011

Bake, bake søte

Har bakt kake til bursdagen til Siri i morra! Daimiskake med browniesbunn! Har jo ikke fått smakt den enda, må vente tålmodig til i morra!
Blir spennende om den er god. Vi juksa litt når vi lagde den, og lagde en liten prøve på isen. Den var supergod! Håper den blir like god i morra, og at den ikke har krystallisert seg!
Oppskrifta fant jeg på passion4baking, en bakeblogg, der det er utroooolig mange fristelser! Jeg som ikke er noe kake-lars sitter og sikler når jeg går titter gjennom innleggene. Ikke bare baker hun fantastiske ting, hun pynter de så fantastisk fint, og tar nydelig bilder av det. Virkelig en blogg verdt å besøke! 
HER er innlegget om daimiskake med browniesbunn! (jeg juksa litt og kjøpte brownies på pose, forresten)
Kommer tilbake med flere bilder av kake, kakesmaking, bursdagssiri og dom på kaka =)

Har forresten finni ut hvordan jeg får større bilder på bloggen min nå! Lykke! :D

/I've made a cake for Siris b-day tomorrow! Daim-icecream-cake with brownies as cake-base =) We haven't tasted it yet, waiting in excitement for tomorrow!

I really hope it's good! We cheated a bit when we made it, and made a test sample of the ice cream, and it was DELISH! I hope it's as good tomorrow as well, and that the ice cream haven't crystallized.
I found the receipt on passion4baking, a blog with sooo many temptations! I'm not really a cake-person, but when I look through this blog I'm actually drooling! She doesn't just bake these sugar bombs, she decorates them so they're fit for kings, and take fantastic pictures =) You should really check it out (It's in norwegian, but google translate!). HERE is the post about the ice cream cake =)
I'll post some pictures of the cake when it's "opened", the tasting, b-day-Siri and the verdict for the cake presumably tomorrow =)

And! I found out how to make the pictures on my blog bigger! HAPPINESS! 

3 comments:

  1. *sikle* Flinke bakesnuppa! Vil også smakeee. Blei den himmelsk eller? -Kris

    ReplyDelete
  2. Vet ikke før i morra ;) Det skal blogges!

    ReplyDelete
  3. Ååh høres ut som noe sånt farmor lager. OG den er jo sykt god!!! :D

    sv: tatoveringer og sånt tror jeg står på linken. Jeg mener det er generelt et halvt år å vente. Tror også du kan melde deg opp et sted, få tatt første blodprøve der og så eventuelt flytte deg. Så er du klar til flytter, på en måte! Spesielt om du må vente litt. Det er for at du ikke skal komme der med en fersk infeksjon. De fleste blir vel bare glade for nye givere uansett, så det e r jo bare å høre et sted om du kan skifte seinere!

    ReplyDelete