Wednesday, September 16, 2009

Sying :)

Har sydd en liten "lille rødhette"-hette i blått. Likte den, men vil prøve å gjøre litt om på mønsteret, så den kanskje blir litt mere boleroaktig ellerno? Vet ikke helt, må skissere litt på det. Mønsteret er hvertfall s&s nr. 29003, trur det er letteste mønsteret de har der, jeg!

Discarted projects.. Lua strikka jeg i pinner som var to nr for store. Visste det før jeg begynte å strikke, men tenkte å prøve bare for å prøve teknikken. Likte mønsteret, så ska kjøpe meg tynnere pinner og prøve å strikke en ny :) Den på bildet ga jeg bort til Åse, hu ville prøve å tove den, blir spennans å se åssen det blir.
Toppen på bildet er delvis et mønster fra www.burdastyle.com og delvis egen design. Liker godt mønsteret, men stoffet jeg sydde med var så og si umulig å sy, så den endte i søpla før den blei ferdig.
Men vil prøve å sy den igjen med andre stoffer, trur det kan bli bra :)


Var på s&s med mamma og pappa i dag, før turen gikk til Jørn. Skriver mere i morra, begynner å bli litt trøtt nå.


Bilde av meg, mamma og pappa i bilen. Koselig på roadtrip :)

****

Hvertfall overimorra :P
Sku skrive i går, men så holder jeg på med gave t Maylen. Også varre jo ølklubb i går. Så da utgikk oppdateringa :P
Men er kommer det!

Blei henta av mamma og pappa kl 10 på skolen.
Vi dro hjem t meg og henta sofa. Mamma og pappa fekk sett hvor fint og røddig (så røddig det kan bli..) det var hos meg. Legg merke til at det står "var" :P
Etter det gikk turen til Holmestrand for å fixe bilen. Vi fekk låne en bil imens, så da dro vi inn på s&s. Der gikk det endel penger, regninga mi var vel på 950,-
Velbrukte penger mener nå jeg, fekk mange kule stoffer :D
Kjøpte strykemerker og skråbånd og sånt og, var vel egentlig det som var dyrest.


Etter det dro vi tilbake til Holmestrand og henta bilen, også kjørte vi inn til Jørn.
Jeg fekk en omvsning i det nye huset hans. Var kjempefint og koselig der. Etter å ha bært inn litt og sånt tok meg og jørn oss en tur på MC'n. Kjørte ner t togstasjonen og møtte Anne-Ma som kom fra jobb. Var kjempekoselig å endelig få møte hu. Vi spiste middag, skravla, kjørte moped og skøyt med luftgevær. Gleder meg til jeg skal dit om 2 uker! :)
Når vi kjørte hjemover rakk jeg akkurat såvidt toget t kb, og så satt jeg og sydde resten av kvelden. Resultatet blei lille blåhette :)

3 comments:

  1. Den rødhette saken var kjempe søt. Kan jo lage den som meir kep aktig også.

    ReplyDelete
  2. Ja tenkte litt på det. Har hatt løst til å sy en cape en stund nå, så trur jeg må kjøpe meg oppskrift på det :)

    ReplyDelete
  3. kan du ikke bare lage den lengre da? =) Kjempefin! Kul lue og. Spent på hva som ligger i lsund til meg jeg...

    ReplyDelete