Saturday, March 28, 2015

Strikk på en kveld!

Jag fant et mønster på en nydelig lue på pinterest som jeg bare måtte strikke. 
Mønsteret er på engelsk, men veldig lett å forstå. For de som vil strikke den samme, så ligger mønsteret HER. Det er også oppskrift på votter der, de tenkte jeg å strikke etthvert i str 3-6 mnd.

Jeg strikka den på strømpepinner, og la opp 77 masker istedenfor 78, for da kunne jeg strikke rundt uten å tenke på at det måtte forskyves.


En annen ting jeg gjorde annerledes var at jeg strikka ørelapper med snøre på. Jeg regner med at det blir litt mer praktisk til en nyfødt liten Felix =)

Ørelappene gjorde jeg veldig enkelt: Jeg la opp 15m, strikka glattstrikk i 3,5 cm før jeg begynte å felle av en m på hver side hver gang jeg strikka rett (altså annenhver runde). Felte av alle maskene når jeg hadde 5m igjen. Snørene hekla jeg på, og hekla luftmasker i ønsket lengde. Hvilken lengde som er mest praktisk for en nyfødt aner jeg ikke, så bare gjorde sånn ca. Så får vi se om noen mnd om det blei bra eller ikke ;)

No comments:

Post a Comment