Saturday, August 17, 2013

Helsinki

I år gikk jenteturen til Helsinki. Ida, Ingrid, Elin og jeg (+en assistent) invaderte byen for en uke.
Vi har testet ut nok en nordisk hovedstads rullestolvennlighet. Helsinki scorer ganske høyt! Vi kom oss for det meste frem overalt, både med manuell og elektrisk rullestol.

Det blir ikke så mye skriving om alt vi gjorde, men heller litt bilder av litt av hvert. Om det er noe noen lurer på er det bare å spørre! :)

Meg foran Helsingin tuomiokirkko, Helsingfors domkirke

Den ene dagen var vi på kajakkpadling med Natura Viva. Anbefales! De tok utfordringen med Ingrids handicap på strak arm, og la alt til rette for oss. Vi blei henta på hotellet, fikk mat og drikke på en rast, og ble kjørt tilbake igjen på hotellet etterpå. Kjempetur =)

Fire fornøyde jenter etter padletur

Meg og Ingrid (:

Litt posering må vi også tillate oss på tur! Her i den botaniske hagen. Bildet er forresten stjælt fra Ingrid, og assistenten var fotograf.

Vi var også en tur ut på Suomenlinna, et gammelt fort ute på en øy utenfor Helsinki. Det var kjempefint å se der, masse gamle hus, restauranter, et hostel og div. Det var til og med en ubåt der


Her viser jeg veien inn i en godt gjemt kirke, nemlig Tempelplassen kirke. Bildet er stjælt av Ida.

Ingrid tente et lys. Det var veldig fint inne i kirka med steinvegger og naturlig lys. 

Vi pynta oss litt før vi gikk ut også. Jeg vil ikke akkurat si vi tok byen med storm, men vi stor(m)kosa oss i alle fall! ;) 

2 comments:

  1. Ser ut som dere har hatt det kjempe koselig :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Det var en veldig fin tur. Helsinki anbefales! =)

      Delete