Wednesday, June 8, 2011

Cup cakes, first try!


Jeg lagde Devil's Food cup cakes etter oppskrift fra passionforbaking.com (som for øvrig er en UTROLIG bra bakeblogg, som jeg kan ha nevnt tidligere ;) Eneste endringen jeg gjorde var at jeg slumpa litt ettersom jeg bare hadde desilitermål og ikke gram, og så tok jeg et ekstra egg istedenfor å bruke rømme.

Som de fleste sikkert vet er cup cakes egentlig bare møffins med supermasse glasur/frosting på. Det passer meg egentlig fint, for jeg har alltid synst at møffins er litt tørt. Glasuren jeg brukte var mammas oppskrift. Den ser ikke helt ut som den mamma lager, men det kan hende er fordi jeg mista litt for mye kakao enn det jeg egentlig hadde tenkt å ha oppi. Mamma kjører jo ikke oppskrifter, så det blei jo litt eksperimentering. Men jeg syntes sjokoladekremen ble superb jeg! Det jeg hadde oppi var hvertfall:
*Smør
*Melis
*kakaopulver
*vaniljesukker
(*vann for å tynne den litt ut så den kan sprøytes)

Det var ganske lett å bake møffinsene, det har jeg jo gjort mange ganger før. Tror jeg må ha litt mindre i formene neste gang, for de gikk nesten over kanten. Det som var utfordringen her var pyntinga.
Jeg har sprøytepose med tupper, men jeg tror kanskje de var litt små?
Første møffinsen som ble cup cake er den bakerste på bildet, og det synes! Den ble ikke mye pen, men godt smakte den alikevel. På bildet under har jeg prøvd to av tuppene, og i morra skal jeg prøve litt flere =)
Det blei mange møffins av oppskrifta, ca 30. 5 av de brant seg, også har jeg spist noen. Godt jeg ska melde meg inn på treningssenter i morra! ;) Resten av cup cakes'ene får bli med på jobb, noen skal huseierene få, og kanskje det er noen få igjen som jeg kan ta med til Trønderne mine som jeg skal besøke til helga =) 

Legg merke til de superfine formene! Kjøpt på Clas Ohlson! Billig var de og, og de hadde og supersøte små servietter som matchet!  

1 comment: