Thursday, June 19, 2014

Storfiskhytta

Forrige helg henta jeg Kim etter jobb, så shoppa vi litt utstyr og mat, også satte vi kursen mot Aure.
Planen var å gå til Storfiskhytta. Turen opp var rimelig grei, 2,5-3 km, tok rett under timen. Og da gikk vi ikke fort! Slappa av og tok bilder og sånt =)
Var på hytta rett før 8 på kvelden, der var det 6 andre også, så hytta var god og varm når vi kom. Vi satte fra oss tinga og gikk rett ut for å fiske. Det var en veldig fin hytte, bra do, stor stue og mange soverom! Fullt utstyrt kjøkken med gasskomfyr. Ikke strøm eller vann selvfølgelig, men man er da på hyttetur! :-) Det blei lite fisk på oss, så da blei det REAL turmat til middag.
Dagen etter stod vi opp, spiste litt. Gikk nerover mot bilen, stoppa og fiska på veien (nesten to fisk! Hadde de på kroken, men de hoppa av rett før vi fikk kloa  de..). Det var sol og varmt, så vi hadde ikke dårlig tid. Vi kjørte hjemover, tok oss en is på fergekaia, og grilla når vi kom hjem. Fine helga!

Skiltet ved parkeringa.
Var veldig godt merka hele veien (men vi klarte alikevel å misse stien på tilbakeveien :p)

Kim er happy over at han fant ut åssen pulsklokka fungerte

Turens beste bilde! Hihihihi

Vinen ble lagt i naturens egne kjøleskap mens vi fiska

Jeg holdt ut ganske lenge, hele 30min før jeg blei kald og gikk opp til hytta igjen ;)

Lørdagen viste seg fra sin beste side. Her er baksida av hytta

Fine kjærsten min!

Jeg prøvde meg også på å fiske, men jeg bare lagde knuter på lina =/

Jeg fikk lurt med meg Kim ut på et jorde for å plukke litt blomster :)
Gult er kult!

Vi koste oss veldig på tur. Dette var en lite krevende tur også, passer for alle. Det gav definitivt mersmak. Nå har vi meldt oss inn i DNT Kristiansund og Nordmøre, så mer tur blir det snart =)

No comments:

Post a Comment